arammax

Rate this post

یکی دیگر ار خدمات شرکت آرام انجام کلیه امور سندبلاست انواع قطعات فلزی ، شیشه ای ، سنگی و چوبی است . انجام این خدمات در محل شرکت و توسط مجرب ترین افراد و بهترین تجهیزات و مواد ساب پاشی انجام می شود .
آماده سازی سطوح فلزی به منظور اعمال رنگ یا پوشش های سطحی است. عملیات سند بلاست به منظور برداشتن زنگ (derusting) رنگ های معیوب (depainting) و پوسته های فلز(demillscaling)انجام می گیرد. میزان برداشتن این آلودگی ها توسط تصاویر آمده در متن استاندارد قابل مقایسه است. زنگ اوله سطح فلز به ۴ کلاس A-B-C-D مطابق شکل طبقه بندی شده است . کیفیت تمیز کاری سطح بوسیله سند بلاست توسط کلمه لاتین sa معرفی می گردد.
Sa1 : تمیز کاری سطح در حد فرچه زدن است.
Sa2 : در این درجه تمیز کاری بیشتر از sa1 است.
Sa2 1/2 : دراین درجه از تمیز کاری آلودگی های به جا مانده روی سطح بصورت نقطه و خطوط نا پیوسته هستند
Sa3 : در این درجه از تمیز کاری سطح به صورت یک رنگ بدون آلودگی دیده می شود.
برای دیدن سطح نباید از ذره بین استفاده شود و از چشم غیر مسلح باید استفاده کرد.در اجرای سند بلاست یکی دیگر از نیاز ها ایجاد سطح زبر برای چسبندگی مکانیکی پوشش است. زبری یا رافنس دارای ۳ درجه fine-medium-coarse می باشد.
فرایندی که در آن ذرات ساینده تحت فشار هوا روی سطح قطعات فولادی پاشیده می‌شود تا برای رنگ‌کاری آماده شوند ساب‌پاشی (Abrasive blasting)نام دارد.
نوعی از ساب‌پاشی که در آن تمیزکاری سطح فلز از طریق پاشیدن جریانی پرسرعت از ماسه یا ماده ساینده دیگر صورت می‌گیرد را شن‌زنی (سندبلاست) می‌گویند.
شن‌زنی به این صورت است که ماسه‌های ساینده که عمدتاً از جنس سیلیس و اکسید فلزات هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می‌شوند. با استفاده از شن‌زنی می‌توان عملیات زنگ‌زدایی، ماسه‌زدایی و رنگ‌برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات را انجام داد. تمیزکاری انواع قالبهای صنعتی، زبر کردن سطوح قطعات (با استفاده از ساینده‌های مخصوص) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعاب‌کاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت بهتر نیز از دیگر کاربردهای شن‌زنی است. شن‌زنی همچنین در آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری‌های صنعتی، تزئینی یا رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. حک کردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداری و یا برجسته‌کاری آنها بر روی سطوح شیشه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف، کاشی، سرامیک و طلق که بیشتر برای انجام امور تجاری و تبلیغاتی و تزئینات دکور مورد استفاده می‌باشد، نیز از دیگر موارد کاربرد شن‌زنی است.
ساچمه‌زنی

Contolled-shot-peening-300x213

ساچمه‌زنی یا شات‌بلاست به معنی پرتاب ساچمه فولادی است. دو نوع دستگاه ساچمه‌زن با سامانه‌های پاشش ساینده وجود دارد:
1- هوازنی (ایربلاست)
2- دستگاه‌های ساچمه‌زنی توربینی
۱- هوازنی:
در این دستگاه‌ها ساچمه‌های فولادی بوسیله نیروی هوای فشرده شتاب گرفته و بر روی سطوح مورد نظر پاشیده می‌شوند. دستگاه‌های فوق بیشتر برای انجام عملیات پاشش و تمیزکاری بر روی قطعات خاص یا موضع خاصی از یک قطعه و یا انجام عملیات خاص پاشش کنترل شده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
۲-دستگاه‌های ساچمه‌زنی توربینی:
در این دستگاه‌ها دیگر خبری از هوای فشرده و مزایا و معایب آن نیست و سیستم پرتاب‌کننده ساینده یک فلکه دوار است که با سرعت حول یک محور می‌چرخد. ساچمه‌های فولادی از دریچه مخصوصی تحت زاویه و دبی معین وارد این فلکه می‌شوند و بر روی سطح مورد نظر پرتاب می‌شوند. دستگاه‌های فوق بیشتر برای انجام عملیات تمیزکاری و آماده سازی سطوح در تعداد و سطوح بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
هدف
هدف از تمیز کاری فلزات:
پولیش سطحی
زنگ زدایی
ماسه زدایی
تمیز کاری انواع قالبهای صنعتی
آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاریهای صنعتی – تزئینی یا رنگ.
حک کردن نوشته رویسطوح شیشه ای ، چوبی ،سرامیک و …


ارسال دیدگاه

تماس با ما